مراقبت از پوست

انواع بیماری های پوستی دائمی و موقتی

انواع بیماری های پوستی دائمی و موقتی

تعدادی از بیماری های پوستی میتوانند در طول زندگی ادامه داشته باشند.در برخی از موارد علائم همیشه وجود ندارد،اما در زمان های خاصی نمایان میشوند.

1)بیماری پوستی پسوریازیس(بیماری پوستی صدف)

پسوریازیس یک بیماری خود ایمنی است که معمولا لکه های پوستی خارش دار با ظاهری غیر طبیعی ایجاد میکند.این لکه های میتوانند از نظر اندازه و شدت متفاوت باشند.

2)بیماری پوستی اگزما(درماتیک آتوپیک)

اگزما معمولا در اوایل کودکی ایجاد می شود،اما ممکن است در بزرگ سالی نیز ایجاد شود.این بیماری انواع مختلفی از جمله درماتیک آتوپیک و درماتیک تماسی دارد.اگزما در افراد مبتلا به آلرژی ایجاد می شود اما نمیتوان گفت آلرژی باعث اگزما نمیشود.

3)درماتیک سبورئیک

درماتیک سبورئیک مشکلی است که بیشتر در نوزادان شاهد آن هستیم چیزی که در نوزادان به نام کلاه گهواره هم می شناسیم.

درماتیک سبورئیک لکه های چربی و پوسته داری است که روی پوست نوزاد و بیشتر روی پوست سر شکل می گیرد.

4)خالهای پوستی

خال زائده ایی که در اثر جمع شدن سلولهای پوستی با بافت های اطراف ایجاد می شوند.بیشتر این خال ها معمولی هستند در واقع همه ما خال داریم و این خال ها مشکلی ایجاد نمی کنند.

5)لوپوس

یک اختلال خود ایمنی پیچیده است که باعث التهاب و دردمیشود.لوپوس میتواند قسمتهای مختلف بدن را درگیر کند.علائم پوستی لوپوس معمولا شامل موارد زیر است:

لکه ها یا حلقه های قرمز رنگ

بثورات آفتاب سوختگی روی بینی و گونه ها به صورت دایره شکلی که خارش و سوزش ندارد.این علائم ممکن است همراه با سردرد،تب،خستگی و مفاصل متورم،سفت یا دردناک باشند.

6)آکنه روزاسه

بیشتر باعث قرمزی صورت میشود.در افراد با پوست تیره آکنه روزاسه ممکن است تیره تر و گرمتر از پوست اطراف به نظر برسد.آکنه روزاسه چهار نوع دارد که می توانند علائم مختلفی ایجاد کنند.

انواع بیماری های پوستی موقتی

1)بیماری پوستی گال       2)آکنه و جوش      3)کهیر       4)زگیل       5)آفتاب سوختگی       6)عفونت قارچی ناخن

7)بیماری قارچی پوستی کاندیدیازیس       8)پای ورزشکار      9)تاول تبخالی یا تبخال دهانی        10)درماتیک تماسی

11)ملاسما           12)میخچه و پینه          13)شپش سر        14)کورک یا دمل

author-avatar

درباره استورکژال

شرکت پخش استور کژال  واردکننده و پخش کننده لوازم آرایشی و بهداشتی و اکسسوری در سراسر کشور است و شما می توانید با خرید از وبسایت محصولات مورد نظر خود را درب منزل دریافت نمایید. جهت حمایت از حقوق مصرف کنندگان تمامی محصولات موجود در فروشگاه اینترنتی استور کژال دارای ضمانت اصالت کالا و کیفیت هستند و در صورت عدم رضایت شما می توانید کالای خود را تا 7 روز مرجوع کرده و وجه پرداختی عودت داده می شود؛ در صورتی که به محصولی آرایشی (برندهای خارجی) نیاز دارید که در وبسایت موجود نیست می توانید از طریق تماس با ما سفارش خود را ثبت کنید و در اسرع وقت برای شما مهیا خواهیم کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *